الجمعة، 21 فبراير 2014

قلبى فرحان




قلبى فرحان

قلبى فرحان قلبى فرحان
تعال إليا
صوت من يسوع سمعته ف ودانى
لما نويت رفض الخطية
الشوك ف تاجه بسببي بيكتر
والألم بيزيد عليه
والقلب بعيد عنه
مش حاسس ابدا بيه
نظرت انا الخاطى للصليب
وافتكرت عذابه عليه
شتم وسب وبثق
والمسامير ف ايديه
وأضرب ف الحربة ف جنبه
علشان أنا اكون جنبيه
واشوف ملكوت الرب فمجده
واشوف قديسيه
قلبي دا المليان خطية
نزل الغالى علشان يفديه
هوإلى ف السما عالى
سفك دمه تمن ليه
وصوت يصرخ من جوايا
يقولى كفاياك
حفا وقلب قاسى
ارجع بسرعة للى فداك
قبل الفرصة مضيع منك
وماتخدش علامة دمه عليك
أنا كنت عيش ف ظلام
ف عمق الخطية
لكن الرب يسوع نادانى
ووعدنى بالأبدية
ونويت وخلاص
والنية قوية
ليسوع راجغ تانى
راجع لمفتاح الأبدية
وناديت ربي وقلتله
ساعدنى ف التوبة ديا
لقيت الرب امامى بسرعة
بيهزم كل خطية
ويدينى قوة عجيبة
ويحط ايده ف ايديا
وأبليس وانا ماشى معاه
شايفه متحسر عليا
انا الى كنت ماشى معاه
بقيت مع يسوع فاديا
ومش قادر يعمل حاجة
خايف من دم يسوع الى عليا
منا خلاص اصبغت بدمه
وايده بقيت ف ايديا

بيقولو طريق الرب شوك وألام
مع انه راحة لكل تعبان
مشيت فيه وشفت حنان
مفيش زيه ف الدنيا ديا
وقلتلو خليك معايا
لأخر الطريق ديا
أنا خلاص مليش غيرك
يانبع الحنية
واقل شىء اقدمهولك
إنى اعشلك يافاديا
وحياتى ميبقاش فيها غيرك
يانبع الحنية
أمسكنى أخضنى دفينى يارب
دانا راجع بعد سنين طويلة ف الخطية


0 التعليقات:

Find us on Facebook

جميع الحقوق محفوظة لــ ما يخص الارتباط فى المسيحية
تعريب وتطوير ( كن مدون ) Powered by Blogger Design by Blogspot Templates